Themaverhaal
Jongens en meisjes van 7 tot 11 jaar heten bij Scouting welpen. Welpen spelen in het Jungleboekthema, dat gebaseerd is op het oorspronkelijke verhaal van Rudyard Kipling. Samen met het jongetje Mowgli en Shanti, het meisje uit het mensendorp, beleven de welpen de spannendste avonturen in de jungle. Ze maken van alles mee. Zo wordt Mowgli aangevallen door de apen, redt Shanti haar broer en wordt er vergaderd over de opvolging van de wolvenleider Akela. Shanti maakt kennis met de dieren van de jungle, zoals Baloe, Bagheera, Chil, Raksha, Jacala, en Rikki Tikki Tavi. Ook de namen van de leiding en veel andere termen zijn bij de welpen gebaseerd op het Jungleboekverhaal.

Groepsindeling
Een groep welpen wordt samen een horde genoemd. Een welpenhorde wordt opgedeeld in 4 subgroepen van 6-8 kinderen. Zo'n subgroep heet een nest. In ieder nest krijgen de oudste twee kinderen wat meer verantwoordelijkheden dan de jongere kinderen. De welp die aan het hoofd staat van een nest heet een gids. De tweede persoon heet een helper. Ieder nest heeft een kleur.

Scoutfit
Welpen dragen een groene Scoutfit, met als speltakteken een afbeelding van Mowgli en Shanti, de twee kinderen uit het Jungleboek. De groene Scoutfit is te verkrijgen bij de ScoutShop

Opkomsttijden
De welpen hebben hun opkomst elke zaterdagmiddag van 14:00 uur – 16:00 uur bij het clubhuis, Reumersweg 27 in Rhenen.

Leidingteam
Het leidingteam van de welpen bestaat uit de volgende personen:

Astrid Korevaar (Ikki) - teamleider
Emma van Esch (Kaa)
Amber Molthoff (Rikki Tikki Tavi)
Lars Rijken (Chil)
Femke van Veenendaal (Mang)
Max van der Spiegel (Akela)

Contact
Voor alle vragen over de welpen, het programma en de opkomsten, kun je contact opnemen met de leiding via e-mailadres: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..