Ledeninformatie
Iedereen die lid is geworden van Scouting Rhenen, is automatisch ook lid van Scouting Nederland. Dit lidmaatschap omvat voor iedere scout in Nederland hetzelfde. Als lid van Scouting...

• beleef je uitdagende activiteiten
  • ontmoet je nieuwe vrienden
  • ben je sportief bezig in de natuur
  • kampeer je tegen sterk gereduceerde prijzen in mooie natuurgebieden
  • leer je je eigen grenzen ontdekken
  • kan je je eigen Scoutcard downloaden via Scouts Online
  • krijg je korting op bepaalde artikelen in de ScoutShop
  • ontvang je 4 x per jaar jouw eigen Scouting Magazine
  • vorm je samen met 40 miljoen andere internationale scouts de grootste jeugd- en jongerenorganisatie ter wereld
  • ontmoet je mensen uit andere culturen
  • ben je ook lid van de internationale Scoutingorganisaties WOSM en WAGGGS
  • kun je deelnemen aan een Wereld Jamboree of een van de internationale partnerships
  • ben je verzekerd bij de collectieve WA- en ongevallenverzekering van Scouting Nederland

Zodra je aanmelding is geregistreerd door onze ledenadministratie ontvang je een lidmaatschapsnummer (je kunt dit nummer overigens ook altijd opvragen via je leidingteam). Met dit lidmaatschapsnummer en je geboortedatum bij de hand, kunt je via www.scouting.nl een inlogaccount aanvragen.

Lidgegevens bijwerken
Je lidgegevens worden middels het online beheersysteem Scouts Online bijgehouden door onze ledenadministratie. Het voordeel van dit systeem is dat je je gegevens zelf kunt bijwerken, zodat de leiding altijd jouw goede gegevens heeft. Het hoeft echter niet, je kunt altijd verhuizingen e.d. ook doorgeven aan de ledenadministratie.

Scoutcard
De Scoutcard is een kaart die elk lid van Scouting Nederland kan downloaden via Scouts Online. Op deze kaart staan naast jouw eigen gegevens ook je lidnummer en het groepsnummer. Het lidnummer kan je nog wel eens nodig hebben om je in te schrijven voor activiteiten als HIT. Maar ook om te kunnen inloggen op de website van Scouting Nederland en bestellingen te doen via de webshop van de ScoutShop.

Ook staat er op de kaart dat je bent aangesloten, via Scouting Nederland, bij de WAGGGS en de WOSM (de twee wereldwijde Scoutingorganisaties). Dit kan in het buitenland nog wel eens handig zijn als je bijvoorbeeld op een Scoutingterrein wilt overnachten.