Informatie over lidmaatschap
Scouting staat voor uitdaging! Al vanaf 5 jaar kun je lid worden. Als je lid wilt worden van Scouting Rhenen kun je eerst vier keer komen kijken. Je doet dan mee aan alle activiteiten en je maakt voor het eerst kennis met Scouting en met de groep. Mocht je het na vier keer niets vinden, dan ben je nergens toe verplicht. Vind je het wel leuk, dan word je lid en mag je iedere week komen. Als je een paar maanden lid bent, word je geïnstalleerd en mag je je Scoutfit dragen. Op dat moment hoor je er echt bij!

Wil je lid worden, let dan wel op het volgende:

• Neem eerst contact op met de ledenadministratie. De ledenadministratie heeft inzicht of er bij de speltak waar je lid wordt, plaats is (lees ook de pagina over de wachtlijst).
  • Is er plek, dan hoor je dat van de ledenadministratie of leiding van de speltak en word je uitgenodigd voor de eerste opkomst (opkomst is een Scoutingterm voor bijeenkomst).
  • Je kunt vier keer komen kijken, daarna besluit je of je lid wilt worden. Word je geen lid, dan kun je niet meer komen; je betaalt dan namelijk geen contributie.
  • Het lidmaatschap gaat in vanaf het moment dat wij jouw inschrijfformulier hebben ontvangen (dat sturen we je toe nadat je vier keer bent wezen kijken) en je betaalt vanaf dat moment een evenredig deel van de jaarlijkse contributie.
  • Als je lid bent, dan verwacht de leiding dat je er iedere opkomst bij bent. Als je een keertje niet kunt, moet je je altijd afmelden bij de leiding.
  • Als je lid bent, verwachten we dat je zo snel mogelijk een Scoutfit-blouse en das draagt. De insignes draag je pas vanaf het moment dat je bent geïnstalleerd.

Meer weten over het lidmaatschap?
Kijk dan verder op deze pagina of neem contact op met This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.. We kijken er naar uit je welkom te heten als lid van Scouting Rhenen!