Spreekbeurt houden over Scouting
Ga jij je spreekbeurt houden of een werkstuk maken over Scouting? Dan vind je hier alle informatie die je nodig hebt. In dit pdf-bestand staat alle informatie die je nodig hebt om een goede spreekbeurt te geven of om de juiste informatie in je werkstuk te zetten. Heb je toch nog vragen? Kijk dan op deze website of op de website van Scouting Nederland.

Powerpointpresentatie
Wil je een powerpointpresentatie laten zien? Dan hebben wij alvast een begin voor je gemaakt. Download de presentatie en maak hem zoals jij je spreekbeurt wilt houden!

Het spreekbeurt/werkstukpakket
Wil je je klasgenoten nog een typische Scoutinggadget geven en wil je nog veel meer informatie? Voor € 3,50 kun je bij de ScoutShop een spreekbeurtpakket voor welpen of scouts bestellen, met daarin:

• Een poster met stoere foto’s van Scouting, die kun je tijdens de presentatie ophangen;
  • Op de achterkant van de poster staan interessante weetjes over Scouting in Nederland en de rest van de wereld, handig voor de voorbereiding;
  • Tips over het houden van een spreekbeurt;
  • Het Scouting magazine Scouty of Flitz;
  • De folder 'Ontdek Scouting';
  • Een antwoordkaart (alleen bij 7-11 jaar) voor een unieke welpen-spreekbeurtbadge;
  • En een cadeautje voor al je klasgenoten.
  • Welpen-spreekbeurtbadge

Je kunt ook een mooie spreekbeurtbadge verdienen. De aanvraagkaart zit in het spreekbeurtpakket, maar je kunt hem ook hier downloaden van de website. Laat je juf of meester hem invullen. Stuur hem terug naar Scouting Nederland en zij zetten je cijfer op de website. En om te laten zien hoe trots we zijn dat jij een spreekbeurt hebt gehouden, sturen zij je ook een mooi spreekbeurtbadge, voor op je Scoutfit!

Bij Scouting Rhenen hebben we een aantal spreekbeurtpakketten beschikbaar voor welpen of scouts om te lenen. Vraag bij je speltakleiding voor meer informatie.

Hulp nodig?
Wil je graag meer hulp bij je spreekbeurt? Wil je bijvoorbeeld wat boeken of materialen (denk aan pioniertouw, kompas, vlag) lenen? Dan kun je natuurlijk altijd bij je leiding om hulp vragen. We wensen je veel succes met je spreekbeurt!