Vrijwilligers
Naast vele jeugdleden kent Scouting Rhenen ook een groep enthousiaste vrijwilligers. Vaak al langere tijd verbonden aan de groep, als jeugdlid en/of vrijwilliger. Naast leiding kennen we ook vrijwilligers die de groep op een andere manier ondersteunen. Denk aan de bestuursleden, verhuurcoördinator, klussers, materiaalbeheerder, etc.

Scouting iets voor jou?
Ben jij enthousiast, geef je goed leiding en vind je het leuk om kinderen en jongeren te begeleiden bij hun Scoutingavontuur? Of heb je misschien bestuurlijke kwaliteiten die je wilt inzetten? Of wil je ons op een andere manier ondersteunen? Dan is Scouting Rhenen op zoek naar jou! Ga naar deze pagina om je op te geven of stuur een e-mail naar This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Verklaring Omtrent het Gedrag
Wie denkt aan kinderen, jongeren en Scouting, denkt direct aan spel, plezier en een uitdagend leven. Niemand associeert deze woorden met ongewenst gedrag. Een verplichte Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is één van de maatregelen die Scouting Nederland getroffen heeft om binnen de organisatie een veilige omgeving voor kinderen te bieden. De kosten voor de aanvraag van een Verklaring Omtrent het Gedrag voor Scouting worden door de overheid vergoed. Het is voor alle vrijwilligers van Scouting Rhenen verplicht om een VOG te overleggen.