Rhenen ligt op de meest zuidoostelijke punt van het Nationaal Park de Utrechtse Heuvelrug, een prachtig groen gebied met vele mogelijkheden. Het clubhuis staat aan de rand van dit nationale park wat het grootste bos van Nederland heeft.

Met een kwartiertje lopen ben je bij de Rijn met alle mogelijke wateractiviteiten. Op ongeveer 20 minuten lopen ligt recreatiepark Kwintelooijen. Hier kun je uitstekend hikes lopen terwijl je geniet van de schitterende natuur.

In Rhenen kun je verder volop fietsen. De Betuwe en de Veluwe liggen binnen handbereik. Ons clubhuis is goed te bereiken van zowel de A15 (Afslag 35, Ochten) als vanaf de A12 (Afslag 23a, Veenendaal). Ook heeft het stadje Rhenen wat te bieden; zo is er een zwembad; het Gastland en een landelijk bekende dierentuin; Ouwehands Dierenpark. Ook heeft het een gezellige binnenstad op wandelafstand van het clubhuis waar alles voorhanden is. Als u toch iets mist aan Rhenen kunt u ook nog terecht in Veenendaal, dit ligt op 10 km afstand en is goed te bereiken per fiets en openbaar vervoer.